مرکز مشاوره روانشناسی مدرسه زندگی

اخبار وبلاگ

طلاق

image

طلاق

طلاق چیست؟ طلاق از نظر لغوی به معنی رها شدن می باشد و در اصطلاح عبارت از پایان دادن زناشویی به وسیله زن و شوهر. طلاق را اغلب راه حل رایج و قانونی عدم سازش زن و شوهر، فروریختن ساختار زندگی خانوادگی، قطع پیوند زناشویی و اختلال ارتباط والدین با فرزندان تعریف کرده اند.

طلاق چیست؟

طلاق از نظر لغوی به معنی رها شدن می باشد و در اصطلاح عبارت از پایان دادن زناشویی به وسیله زن و شوهر.

طلاق را اغلب راه حل رایج و قانونی عدم سازش زن و شوهر، فروریختن ساختار زندگی خانوادگی، قطع پیوند زناشویی و اختلال ارتباط والدین با فرزندان تعریف کرده اند.

آثار طلاق

از دیدگاه روانشناسی طلاق آثار طلاق به اینگونه است که نبود ناگهانی همسر ممکن است باعث احساس اضطراب در فرد شود. البته گاهی بخاطر مشکلاتی که همسر برای فرد داشته است ممکن است وی پس از طلاق احساس خوشحالی و آزادی کند. از دیگر آثار طلاق می توان به زیان اقتصادی در طرفین اشاره کرد که این حالت در زنان بیشتر از مردان صدق می کند.

آثار و عوارض منفی طلاق بر زنان مطلقه، مردان و فرزندان چیست؟

در فرآیند طلاق مسلماً، فرزندان بیشترین آسیب را می بینند که توانمندی فهم مسئله را ندارند، یعنی دنیای ناامنی برای آن ها ایجاد خواهد شد. زیرا امنیت از نیازهای اساسی زندگی انسان است و زمانیکه پدر و مادر از یکدیگر فاصله گرفته و جدا می شوند، فرزند در مرحله اول ناامنی را احساس می کند و متوجه می شود که فضای گرم خانواده و حال خوب سابق دیگر وجود ندارد و امکان دارد تنهایی برای فرزند ایجاد شود. این مسئله شوک بزرگی به فرزند وارد می آورد. عدم امنیت در ادامه ی زندگی فرزند می تواند طرحواره هایی را ایجاد کند که این موارد ممکن است در طول زندگی امکان یک زندگی خوب را از فرزند بگیرد. پس طلاق بیشترین آثار و عارضه را برای فرزندان دارد. مخصوصاً اگر فرزندان در ادامه فرآیند زندگی نتوانند امنیت را در رابطه ی بعدی یکی از زوجین کسب کنند. درواقع اگر این امنیت جبران شود شاید بتواند بخشی از مشکل را حل کند.

ادامه ی روند رابطه با پدر و مادر پس از طلاق مسئله ای جدی است که در سنین مختلف هرکدام از فرزندان به نحوی با آن مواجه هستند که سازوکار مشخص و قاعده مندی دارد که باید رخ دهد تا جریان زندگی کمترین آسیب را به فرزند وارد کند.

مرکز مشاوره مدرسه زندگی

نظرات:

نظر دهید

اطلاعات شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

ارتباط سریع تلفنی با مشاورین

021-44064594

09203012796

تماس بگیرید